FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Poradnik Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
garfi128
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOPOT

PostWysłany: Pią 12:38, 21 Sty 2011 Powrót do góry

Na początek kilka porad:

Surowce: zawsze kontroluj, co robią Twoi Osadnicy, czy np. złoża kopalni się nie skończyły albo czy całe stado już nie zostało zabite.
Populacja: na bieżąco buduj nowe Domy, które zapewnią Ci ręce do pracy.
Jednostki możesz grupować i przypisać do klawiszy 1, 2, 3 itd. Aby przypisać daną grupę zaznacz ją i wciśnij Ctrl + 1, 2, 3 itd., aby ją wywołać wciśnij 1, 2, 3 itd.
Możesz przytrzymując Shift wybrać kilka miejsc, która jednostka ma odwiedzić.
Karty: możesz z nich korzystać w czasie misji, są one wsparciem z metropolii. Wybieranie kart pomiędzy misjami jest bardzo ważne. Staraj się wybierać karty m.in. z działami i Moździerzami, surowcami, cennymi jednostkami oraz specyficznymi budynkami np. Fabryką czy Fortem.
Twoi bohaterowie mają specjalne umiejętności oraz każdy z nich ma specjalną broń, która powala przeciwnika jednym strzałem.



Tryby gry

Kampania -> Podzielona została na trzy akty. Jest historią walk i konfliktów rozgrywających się podczas kolonizacji obu Ameryk.
Potyczka jednego gracza -> Umożliwia grę na dowolnej mapie jedną z ośmiu frakcji: Hiszpanami, Anglikami, Francuzami, Portugalczykami, Holendrami, Rosjanami, Niemcami lub Turkami.
Własny scenariusz -> Umożliwia zagranie na wolnych mapach.


Ery

Cała rozgrywka jest podzielona na pewne etapy – Ery. W zależności od tego, w jakiej się znajdujesz, będziesz miał do dyspozycji budowanie danych budynków i jednostek, jak również sam ich wygląd będzie się różnić.

I: Era Odkryć (Discovery Age)
II: Era Kolonizacji (Colonial Age)
III: Era Fortów (Fortress Age)
IV: Era Przemysłu (Industrial Age)
V: Era Post-Przemysłowa (Post-Industrial Age)
VI: Era Mocarstw (Imperial Age)
VII: Era po Mocarstwach (Post-Imperial Age)


Surowce

Przez całą grę będzie gromadził i wykorzystywał trzy surowce:

drewno – zdobywasz je poprzez wycinkę drzew;
żywność – zdobywasz je m.in. poprzez polowania na dziką zwierzynę, Młyn, Zagrodę, łowienie ryb;
pieniądze – zdobywasz je poprzez wydobycie z kopalnie srebra i złota oraz Plantację.


Budynki i jednostki

Wygląd budynków i jednostek jest bardzo zróżnicowany i zależy zarówno od ery, w której znajduje się Twoja kolonia oraz od frakcji, którą grasz. Wiele budynków i jednostek posiada ulepszenia, które zwiększają ich właściwości.

To, które budynki możesz budować zależy, w jakiej erze znajduje się Twoja kolonia. W nawiasach oznaczyłem, która Era umożliwia budowę danego budynku, np. [I] , [II] , [III] itd.

Ratusz (Town Center) [I] – najważniejszy budynek w Twojej kolonii, od niego zaczynasz budowę miasta; rekrutujesz w nim Osadników, którzy budują inne budynki i gromadzą surowce.
Dom (House) [I] – zwiększa populację kolonii o 10 osób.
Rynek (Market) [I] – umożliwia kupno i sprzedaż surowców za pieniądze; daje możliwości pewnych ulepszeń w kolonii dotyczących m.in. szybkości gromadzenia zasobów.
Młyn (Mill) [I] – wolne, lecz niewyczerpalne źródło żywności; posiada ulepszenia, które zwiększają jego efektywność.
Zagroda (Livestock Pen) [I] – zwierzęta hodowlane, gdy zyskają na wadze można ubić i przeznaczyć na żywność.
Port (Dock) [I] – buduje, ulepsza i reperuje statki; rekrutujesz tutaj zarówno Łodzie Rybackie jak i statki wojenne różnej wielkości i o różnych właściwościach.
Posterunek (Outpost) [I] – służy obronie przed atakującym wrogiem; budynek posiada ulepszenia, które zwiększają jego wytrzymałość i siłę strzału.
Faktoria Handlowa (Trading Post) [I] – gdy wybudujesz ją w pobliżu wioski indiańskiej lub szlaku handlowego, będzie Ci dostarczać doświadczenia, surowców lub innych profitów.
Mur (Wall) [I] – uniemożliwia wrogom wtargnięcie do kolonii; posiada kilka wersji: od drewnianej po kamienną.
Kościół (Church) [II] – szkoli Księży (którzy uzdrawiają) i opracowuje ulepszenia kolonii.
Koszary (Barracks) [II] – szkoli i ulepsza jednostki piechoty; możesz tutaj rekrutować zarówno jednostki zręcznie walczące wręcz jak i strzelające (kuszami lub bronią palną); każda jednostka posiada ulepszenia.
Stajnia (Stable) [II] – szkoli i ulepsza jednostki kawalerii; rekrutuje kilka typów jednostek; każda z jednostek posiada ulepszenia.
Odlewnia Dział (Artillery Foundry) [III] – szkoli i ulepsza jednostki artylerii; możesz tutaj rekrutować zarówno działa jak też i Moździerze; niektóre jednostki posiadają ulepszenia.
Arsenał (Arsenal) [III] – opracowuje ulepszenia wojskowe zarówno dla piechoty, kawalerii jak i dział; ulepszenia dotyczą m.in. zasięgu ognia i widzenia, wytrzymałości oraz siły ognia.
Plantacja (Plantation) [III] – wolne, lecz niewyczerpalne źródło monet; posiada ulepszenia, które zwiększają jej efektywność.
Kapitol (Capitol) [V] – umożliwia potężne ulepszenia dla kolonii.



Zadania główne:

Obroń ufortyfikowany sztab.
Użyj Osadników, aby zgromadzić drewno na wzgórzu i zapalić sygnał.
Zniszcz wszystkie wielkie bombardy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez garfi128 dnia Pią 12:45, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin